Malaysian Computer Technical Blog is tutorials, news, and information about computers, gadgets, and technology all around the world. Instead of English, it use Malay language (Bahasa Melayu) for all the Malaysians who wish to learn and discover more..

Masukkan email anda:

untuk artikel percuma di sini. Sila periksa email untuk pengesahan @emailenfuego.net

AddThis Feed Button Add to Google Reader or Homepage Free Page Rank Tool

PR6 untuk mywindowsxp.blogspot.com

Assalamualaikum,


Saya baru diberitahu oleh Fauzi si budak kecil itu tentang PR6 untuk website mywindowsxp.blogspot.com saya. Terkejut dengan berita itu, saya pun bertanya, "PR tu apa?" Huhu. Tampar dahi beliau mendengar pertanyaan sebegitu. Maaflah, saya sebenarnya amat baru lagi dalam dunia blog ini. Dulu tahu tentang blog, cuma ingat ia berkenaan kehidupan personal sahaja. Tidak terfikir boleh juga untuk kegunaan lain. :P

PR itu bermaksud Page Rank. Dalam dunia internet ini, berdasarkan algoritma tertentu yang dikira oleh Google sendiri, Page Rank yang tinggi akan mudah dijumpai jika di'search' di Google. Page Rank mempunyai ranking 1 hingga 10, oleh itu laman web saya itu adalah 6/10 sahaja. Mungkin betul, mungkin salah juga tafsiran sebegitu, tetapi itu cara mudah yang saya fahamlah.

Sesiapa yang mahu melihat Page Rank blog atau laman web anda boleh dihat di website Page Rank checker ini.

Tahniah kepada Cypherhackz.net juga berjaya mendapat PR3 kembali pada masa sekarang. Semoga meningkat kepada tahap tertinggi semula nanti.

7 comments:

Anonymous said...

biar btul PR6???fuhhh...

DeKaN said...

Hm.. boleh lah. PR6 rasanya xlama pun nanti.. hehe.. Alang2, sementara ni boleh la merasa gak. Umur blog kita lebey kurang sama. Mari sm2 majukan diri. SIRIM. hehe. supaya melayu x buntu. :)

Anonymous said...

Saya pernah dapat rank tertinggi 3 jer. Tetapi tetiba hilang..leh sesapa bagitau kenapa? Blog saya di http://cikgudenan.blogspot.com

Anonymous said...

google bagi pagerank based on beberapa criteria. salah satunya paid posting. sekiranya dekat website saudara ada paid post or paid link, google akan ban website saudara. ianya pernah berlaku pada saya.

Anonymous said...

i wish all up pagerank

phyzhoe said...

fuh mantap lol. PR6 aku PR3 jer. congrats

Anonymous said...

Cikgu denan : Semoga anda mendapat pagerank anda semula..

Cypherhackz : Tq for da explaination, coursemate! :)

extdiz : tq. u too.. :)

phyzhoe : Tq2.. sama2lah kita nanti..