Malaysian Computer Technical Blog is tutorials, news, and information about computers, gadgets, and technology all around the world. Instead of English, it use Malay language (Bahasa Melayu) for all the Malaysians who wish to learn and discover more..

Masukkan email anda:

untuk artikel percuma di sini. Sila periksa email untuk pengesahan @emailenfuego.net

AddThis Feed Button Add to Google Reader or Homepage Free Page Rank Tool

Semua tentang Yahoo Messenger: Muat turun dan Install


Assalamualaikum,

Setiap orang mempunyai akaun Yahoo kah? Jika tidak silalah dapatkannya sekarang di Yahoo! untuk membolehkan anda menggunakan servis chatting Yahoo Messenger.

Apakah yahoo messenger (YM)?
Yahoo Messenger (YM) ialah perisian ataupun cara mesej-segera (Instant Messaging) oleh syarikat Yahoo! yang membolehkan anda berkomunikasi secara live dengan pengguna YM yang lain atau dengan kata lainnya berchatting.

Bagaimanakah boleh mendapatkan perisian YM ini?
Anda boleh memuat turun perisian YM ini di laman web Yahoo sendiri. Saya cadangkan anda hanya memuat turun versi yang stabil sahaja dan bukan versi Beta.
Selain laman web tersebut, anda juga boleh memuat turun versi yang hampir baru (jangan pilih yang terlalu lama) di OldVersion.com.
Setelah dimuat turun daripada mana-mana laman web, anda cuma klik 2 kali pada fail “.exe” untuk proses install.

Selepas install, apa yang perlu saya lakukan?

Masukkan YahooID anda dan password untuk mulakan program. Pastikan anda mempunyai sambungan internet. Kemudian, untuk kali pertama anda masuk, tambahkan kontek anda dengan mengklik symbol “+” (Contact) di bahagian atas YM anda. Masukkan YahooID atau email rakan anda. Seterusnya namakan folder untuk kontek itu dan klik Next, seterusnya mesej perkenalkan diri anda kepada rakan anda dan klik Next, kemudian klik Finish.

Sekarang anda sudah mempunyai YM anda sendiri.

bersambung...

No comments: