Malaysian Computer Technical Blog is tutorials, news, and information about computers, gadgets, and technology all around the world. Instead of English, it use Malay language (Bahasa Melayu) for all the Malaysians who wish to learn and discover more..

Masukkan email anda:

untuk artikel percuma di sini. Sila periksa email untuk pengesahan @emailenfuego.net

AddThis Feed Button Add to Google Reader or Homepage Free Page Rank Tool

Ubuntu dalam Bahasa Melayu

Logo Rasmi Ubuntu

Pembaca yang dihormati,

Anda pernah dengar Linux? Anda tahu apa itu Ubuntu? Ubuntu adalah salah satu daripada Sistem Pengoperasian (OS) Linux. Apa pula beza Ubuntu dengan Microsoft Windows? Apa itu sumber terbuka? Susah atau tidak menggunakan Ubuntu ini? Sejauh mana perkembangan Ubuntu atau Linux ini pada masa akan datang?

Jika anda mempunyai pelbagai persoalan di atas dan ingin mengetahui dengan lebih lanjut mengenai Ubuntu ini, anda boleh ke :

1.ubuntuforums.org
Forum terbesar Ubuntu di dunia (dalam Bahasa Inggeris). Sebarang masalah atau pertanyaan yang anda terfikir sekarang sudah pun ada jawapannya di sana.

2.ubuntu.com.my
Komuniti rasmi Ubuntu untuk komuniti di Malaysia. Forumnya yang sedang berkembang dari semasa ke semasa mempunyai pelbagai topik menarik seperti hardware, software, security, server, dan lain-lain lagi.

3.melayubuntu.blogspot.com
Weblog Bahasa Melayu yang sentiasa dikemaskini. Diolah dengan gaya bahasa yang mudah, puitis dan sedap dibaca, weblog ini menjadi pilihan saya. Terdapat banyak perkembangan tentang Ubuntu dan maklumat yang berguna yang akan membuatkan anda tertarik untuk mempraktikkannya.

4. Weblog-weblog Ubuntu dalam Bahasa Melayu lain yang sedang berkembang - www.ganux.com, www.iamnewbie.net, ubuntubm.wordpress.com, dan lain-lain lagi (tolong inform saya kalau ada tambahan ya).

Well, are U 'buntu'? Not anymore.. :)

3 comments:

Anonymous said...

mekasih coz letak blog aku kat sini..huhu..
keep up blogging =)

DeKaN said...

Same2.. wah lajunya.. baru je nak bgtau dh ada komen. :)
Yeah.. U got nice blog bro. Keep on blogging too. :)

Anonymous said...

Hehe.. Rajin Ek Update Entri. Yaa.. Teruskan Usaha.. Hidup UBUNTU !!