Malaysian Computer Technical Blog is tutorials, news, and information about computers, gadgets, and technology all around the world. Instead of English, it use Malay language (Bahasa Melayu) for all the Malaysians who wish to learn and discover more..

Masukkan email anda:

untuk artikel percuma di sini. Sila periksa email untuk pengesahan @emailenfuego.net

AddThis Feed Button Add to Google Reader or Homepage Free Page Rank Tool

Senarai harga perkakasan PC terkini setiap bulan


Pembaca sekalian,

Kadangkala ada sahaja bahagian PC yang rosak pada waktu yang tidak dijangka. Pada waktu itu, harga untuk perkasasan tersebut, contohnya, pendrive atau RAM telah berubah. Anda yang tidak sempat mengikuti perkembangan harga PC semasa mesti mahu membuat perbandingan harga terlebih dahulu supaya mudah untuk bajet anda dan tidak tertipu.

Untuk mendapatkan senarai harga perkakasan PC bagi beberapa syarikat penjual tertentu, anda boleh ke laman web hardwarezone.com ini. Perlu diingatkan harga barang adalah berlainan bagi setiap tempat di Malaysia, dan harga di sini adalah sekadar panduan sahaja. Taukeh kedai di Ipoh akan berkata, “Tarak untung oo harga itu sama macam Johor..” Haha..

Berikut ialah link untuk senarai harga pada 1 Feb 2008:
All It HyperMarket Sdn Bhd
Prestige IT Base
PC ZONE Computer Trading (M) SDN BHD

Untuk senarai yang lebih banyak lagi, anda boleh dapatkan di sini. Sebarang transaksi adalah dalam Ringgit Malaysia ya. :p

Selamat membeli belah.

No comments: