Malaysian Computer Technical Blog is tutorials, news, and information about computers, gadgets, and technology all around the world. Instead of English, it use Malay language (Bahasa Melayu) for all the Malaysians who wish to learn and discover more..

Masukkan email anda:

untuk artikel percuma di sini. Sila periksa email untuk pengesahan @emailenfuego.net

AddThis Feed Button Add to Google Reader or Homepage Free Page Rank Tool

Semua Tentang Feedcount Chicklet 2


Antara kepentingan atau kelebihan feedcount chicklet ialah untuk menunjukkan kepada pembaca blog anda tentang bilangan pembaca yang telah melanggan artikel anda. Ia secara langsung menunjukkan artikel anda mendapat sambutan selain memberitahu betapa berbaloinya blog anda tersebut. Jika bilangan pembaca makin banyak, makin berbaloilah pembaca baru yang akan melanggan.

Cara mengubah angka feedcount chicklet

Sesiapapun (blogger) mahu feedcount mereka bertambah dari sehari ke sehari. Trik berikut adalah amat menarik tetapi agak kurang bermoral jika dilihat dari sudut yang positif. Anda boleh mengubah angka feedcount anda kepada ratusan atau ribuan. Bukan untuk menggalakkan anda, tetapi sekadar ilmu buat anda. :)

Pembaca di blog saya sekarang :
Tidak percaya bukan? Saya cuma meletakkan angka kecil di atas. Sebenarnya pembaca blog saya adalah 500 orang ke atas seperti yang saudara semua lihat. Masih tidak percaya? Oklah, tipu saja. Pembaca blog saya adalah seperti angka di atas. Semasa post ini dibuat, terdapat 52 pembaca email (15 mengesahkan) dan selebihnya menggunakan feed reader seperti google reader dan yahoo reader saya tidak pasti.

Cara saya membuat feedcount seperti itu amat mudah. Cuma ubah bahagian koding HTML asal pada bahagian '/%7Efc/MalaysianComputerTechnicalBlog' kepada feedreader blog yang mempunyai angka yang tinggi. Saya gunakan feedcount rakan sekelas saya, Cypherhackz.net untuk 'penipuan' di atas. Jangan tiru saya ya.



Bagaimanapun, jika anda musykil dengan sesuatu blog, anda boleh periksa dengan menaip di browser anda
Gantikan MalaysianComputerTechnicalBlog dengan feed blog tersebut. [via previous post.]

3 comments:

Anonymous said...

salam. dah balik dari bercuti dah!!! tak main lah encik dekan.. tukar2 no reader nih.. i just let it be. plus, target group pun beza kot. btw,alhamdulillah dpt tgk lg blog biru dekan nih.. add lg benda2 best ok?

Anonymous said...

ces terasa pulak aku dengan penipuan ini.hehe.. aku dah try bereksperimen dgn mende nh.. agak berjaya r meyakinkan pembaca.. naik sket subcriber aku.

DeKaN said...

Hehe.. janji rock. Tu ubuntu tu.. xmau tiru ke? Jomla same2 kite.. hehe..