Malaysian Computer Technical Blog is tutorials, news, and information about computers, gadgets, and technology all around the world. Instead of English, it use Malay language (Bahasa Melayu) for all the Malaysians who wish to learn and discover more..

Masukkan email anda:

untuk artikel percuma di sini. Sila periksa email untuk pengesahan @emailenfuego.net

AddThis Feed Button Add to Google Reader or Homepage Free Page Rank Tool

Cara nak melanggan (subscribe) artikel di sini melalui email

Menggunakan feedburner, anda boleh melanggan artikel ini dan membaca secara terus di email anda. Kepada blogger yang masih baru, cara untuk membuat kotak langganan tersebut terdapat di feedburner.com -> tab Publicize -> Email Subscribtion.

Untuk pembaca sekalian, jika terdapat kotak langganan di mana-mana blog yang menarik bagi anda, anda boleh melanggan terus artikel ke email anda. Mungkin ada di antara anda sudah memasukkan email, tetapi belum mengaktifkan pengesahan untuk langganan itu.

Berikut adalah cara untuk melanggan artikel di sini dan mana-mana blog yang menyediakan perkhidmatan tersebut:

Langkah 1 : Masukkan email anda di kotak Subscribe
Jika terdapat kotak melanggan melalui email oleh feedburner, sila masukkan email anda di situ. Satu popup akan keluar untuk memberitahu anda untuk mengaktifkannya melalui email anda.

Langkah 2 : Periksa email anda
Satu email pengesahan akan dihantar ke email anda. Yang saya pasti, tajuk Subject pada email itu adalah nama blog tersebut. Manakala sender adalah emailenfuengo.net. Baca email tersebut.

Langkah 3 : Klik pada link yng diberi.
Terdapat link untuk pengesahan didalam blog itu. Klik pada alamat tersebut untuk teruskan pengesahan. Anda juga boleh memilih untuk menyalin dan menampal alamat url tersebut di browser anda sebagai alternatif lain.

Langkah 4 : Selesai.
Pada hari-hari berikutnya, anda akan menerim email daripada blog tersebut di mailbox anda jika terdapat sebarang pos. :)

Sekian. Terima kasih.

2 comments:

B Hunter said...

Teman gune Google Reader je ..

Anonymous said...

haha.. tq maklan, Google Reader pun bole juge.. :)