Malaysian Computer Technical Blog is tutorials, news, and information about computers, gadgets, and technology all around the world. Instead of English, it use Malay language (Bahasa Melayu) for all the Malaysians who wish to learn and discover more..

Masukkan email anda:

untuk artikel percuma di sini. Sila periksa email untuk pengesahan @emailenfuego.net

AddThis Feed Button Add to Google Reader or Homepage Free Page Rank Tool

Pendaftaran untuk domain .my dibuka sekarang!

Selamat tengah hari semua,

".com.my" --> ".my"


Dari MYNIC, pendaftaran untuk website domain .my dibuka sekarang dari 9am 1 November 2007 hingga 5pm 31 Disember 2007.

Walau bagaimanapun, hanya pemegang domain ".com.my", ".net.my" dan lain-lain sahaja yang dibenarkan menukar domain masing-masing kepada ".my". Jika terdapat 2 nama yang sama untuk 3rd level domain, contohnya 'mywindowsxp.com.my' dan 'mywindowsxp.net.my', priority akan diberikan kepada domain yang mendaftar lebih awal semasa pendaftaran pertama itu. [Via Mynic]

Jika anda teringin mempunyai domain untuk syarikat anda sama ada .com.my atau .net.my dan lain-lain, anda boleh membuat demikian dengan merujuk ke website mynic sendiri untuk cara -cara, dokumen dan sebagainya.


NAMSAHAZ Webhosting - Webhosting mampu milik untuk semua!

Jika anda ingin mendaftar untuk domain .com, .net, .info, terdapat banyak webhosting di internet menawarkan perkhidmatan tersebut. Anda juga boleh mencuba di Namsahaz Webhosting. Harga sebanyak RM40 untuk domain .com, .net, .info, .biz, dan RM100 untuk .com.my, serta RM120 untuk .my. Pembayaran boleh dibuat melalui akaun Maybank2u, CIMBClick, Bank Islam, Public Bank dan juga PayPal.

Sekian pengumuman, harap maklum.

No comments: