Malaysian Computer Technical Blog is tutorials, news, and information about computers, gadgets, and technology all around the world. Instead of English, it use Malay language (Bahasa Melayu) for all the Malaysians who wish to learn and discover more..

Masukkan email anda:

untuk artikel percuma di sini. Sila periksa email untuk pengesahan @emailenfuego.net

AddThis Feed Button Add to Google Reader or Homepage Free Page Rank Tool

7 Permainan Video Menarik Bulan Ini (Nov 2007)

Salam hormat semua,

Pada tiap2 bulan semestinya terdapat perminan-permainan komputer yang mantap, penuh aksi, mengasyikkan dan tidak kurang yang comel-comel keluar dipasaran. Pada bulan ini, berikut adalah 7 permainan video komputer yang menarik:


Permainan Video

Sinopsis

Genre

1.

Crysis

Crysis secara visualnya mendebarkan, selain dipadatkan dengan cara permaina yang menguji minda dan menggerunkan, Crysis juga ialah antara permainan menembak yang terbaik pernah dibangunkan.

Sci-Fi First-Person Shooter

2.

Need For Speed Pro Street

Reka dan ubahsuai kereta anda semahunya ke arah kesempurnaan, dan tunjukkan kehebatannya di jalanraya dengan kelajuan tanpa batasan di seluruh dunia.

GT / Street Racing

3.

Call of Duty 4

Pemain perseorangan (single player) campaign akan berakhir dengan sekelipa mata sahaja, namun kualiti yang tinggi daripada permainan campaign itu dan juga kehebatan permainan multiplayer menjadikan Call of Duty 4 satu pakej yang akan berpuas hati.

Modern First-Person Shooter

4.

Gears of War

Versi PC untuk Gears of War adalah sama seperti versi 360, dan juga terdapat beberapa tambahan yang mengagumkan.

Sci-Fi Shooter

5.

Sim City Societies

SimCity kembali dengan fokus kepada perbezaan “tenaga social” yang bangunan boleh hasilkan, dan bagaimna tenaga ini membentuk msyarakat bandar yang unik.

Modern City-Building

6.

Final Fantasy XI: Wings of the Goddess

Mengembara kembali dengan dunia Vana’diel dalam expansion Final Fantasy XI ini dimana ia mempersembahkan misteri yang baru, kerajaan baru, dan lain-lain lagi.

Fantasy Online Role-Playing

7.

Unreal Tournament 3

Unreal Tournament 3 adalah salah satu daripada permainan epik yang popular, terkenal dengan 'shooting'nya dalam siri-siri sains fiksyen.

Sci-Fi First-Person Shooter


2 comments:

Anonymous said...

member aku cakap game yang war tu best. aku ingat nak beli gak pas exam nanti. hu3.

DeKaN said...

Pas exam leh bli kat johor lg. Ade anak kapal. Kat KL ade lagi x anak kapal dan konconya? Tapi kalo bli ori ok gak. Nnti da bli pinjam eh.. :p